Co se počítá do podlahové plochy bytu od 1.1.2014?
2.4.2017
Kam až porostou ceny nemovitostí? Stane se vlastní bydlení nedostupným snem?
4.1.2018

Jak správně nastavit prodejní cenu nemovitosti?

Pokud chcete svou nemovitost zobchodovat s maximálním ziskem, je správné nastavení cenové strategie klíčové. Pro úspěšnost prodeje je důležité znát aktuální tržní hodnotu nemovitosti a podle situace a typu nemovitosti pak zvolit vhodnou strategii. Existují v podstatě tři možnosti.

Nadhodnocení ceny a její postupné snižování

Tuto strategii volí největší procento prodávajících. Cenu nadhodnotí a doufají, že tak maximalizují svůj zisk. Pokud se nejedná o specifickou, mimořádnou nebo luxusní nemovitost, nemohu tento postup doporučit. Ani za předpokladu, že na prodej nespěcháte. Kupující mají přehled o aktuálních cenách a nejsou ochotní zaplatit vyšší cenu jen proto, že si to prodávající přejí. Pravděpodobnost, že svou nemovitost prodáte za vyšší cenu, než je její skutečná hodnota, je při této strategii velmi malá. Není výjimkou, že jsou nemovitosti nabízené tímto způsobem nakonec zobchodovány za cenu nižší, než je cena obvyklá. Kupující na předražené nabídky buď nereagují nebo si rovnou řeknou o slevu. Dříve nebo později budete nuceni cenu snížit. Nejen že ztratíte čas, ale vaše nemovitost nebude pro zájemce už tolik atraktivní. Čím déle bude v nabídce, tím je menší pravděpodobnost, že ji zobchodujete za dobrou cenu.

Reálná cena

Pro kupující jsou nejatraktivnější novinky. V případě, kdy svou nemovitost budete inzerovat od počátku za odpovídající cenu, bude na nabídku reagovat více zájemců. Je zde velká pravděpodobnost, že nemovitost zobchodujete v krátkém čase a za dobrou cenu. V některých případech může dojít i k mírnému navýšení ceny, je-li vážných zájemců o koupi více.

Nižší cena v inzerci a následná licitace

Tato strategie přináší prodávajícím maximální možný zisk. Pakliže nastavíte cenu u své nemovitosti o něco nižší, než je cena obvyklá u podobných nemovitostí, bude na nabídku reagovat velké množství zájemců. Abyste ale dosáhli požadovaného navýšení, je třeba od počátku vhodným způsobem komunikovat s potenciálními kupujícími a připravit je na to, že pravděpodobně dojde k licitaci a nemovitost bude prodána zájemci s nejvyšší nabídkou. V tomto případě doporučuji oslovit odborníka, který má s touto formou prodeje zkušenosti. Není výjimkou, že prodávající nemají potřebné znalosti psychologie prodeje a v konečném důsledku nejsou schopni dosáhnout toho, aby kupující svou nabídku navýšili. Pak jsou nuceni prodat za nabídkovou cenu z inzerce.  Tedy za cenu nižší, než je aktuální tržní hodnota nemovitosti.

 

Máte-li jakékoliv další otázky, neváhejte mne kontaktovat na tel. 603-447-441.

© Copyright Lucie Tůmová

Nechcete si nechat ujít další článek? Napište mi nebo mne sledujte na Facebooku.